Arduino Programla – Değişkenler
Değişkenle; daha sonradan tekrar kullanmak, değişiklik yapmak istediğiniz karakter veya değeri hafızada tutmanıza olanak sağlar. Değişkende tutmak istediğiniz değerin türüne göre değişkenlere tanımlama yapılması gerekir. Değişkenlerin türü ve boyutlarını aşağıdaki tablodan inceleyebilirsiniz.
DEĞİŞKEN TÜRÜ | BOYUTU | HANGİ DURUMLARDA KULLANILIR? |
string | 1 byte | Metinsel değerleri barındıran char dizisidir. |
int | 2 byte | Sayısal değerleri barındırır. -32768 ile +32767 arasındaki değerler saklayabilir. |
char | 1 byte | Tek bir karakteri barındırır. -128 ile 127 arasındaki değerleri saklayabilir. |
byte | 1 byte | Sayısal değerleri barındırır. 0 ile 255 arası değerleri saklayabilir. |
boolean | 1 byte | Doğru veya Yanlış durumlarını barındırır. 0 veya 1 değerini alır. |
long | 4 byte | integera göre daha büyük boyutludur. Sayısal değerleri barındırır. -2147483648 ile 2147483647 arasındaki değerleri saklayabilir. |
float | 4 byte | Ondalıklı sayıları barındırır. -3,4028235E ile 3,4028235E arasındaki ondalıklı sayıları barındırır. |
double | 4 byte | Yüksek kesirli sayıları barındırır. -3,4028235E+38 ile 3,4028235E+38 arasındaki yüksek kesirli sayıları barındırır. |
Bazı değişken türlerine yönelik örnek tanımlamalar aşağıdaki gibidir.
int sayisal=12; // int türündeki sayisal değişkenine 12 değeri atanmıştır.
String kelime= “diyot”; // String türündeki kelime değişkenine diyot kelimesi atanmıştır.
char karakter = ‘A’; // char türündeki karakter değişkenine A karakteri atanmıştır.
byte b = 22; // byte türündeki b değişkenine 22 değeri atanmıştır.
float ondalik 2.453; // fload türündeki ondalik değişkenine 2.453 değeri atanmıştır.
long deger = 654; // long türündeki deger değişkenine 654 değeri atanmıştır.
Değişkenler genel olarak kullanılacaksa fonksiyonların dışında programın başında oluşturulmalıdır. Fakat bir fonksiyona özel sadece o fonksiyonda kullanılacaksa fonksiyon içerisinde oluşturulabilir. Fonksiyon içerisinde oluşturduğunuz bir değişken fonksiyon dışında kullanılamaz.